Rabu, 5 Mei 2010

KIAMAT KARYA RHOMA IRAMA

1.Saya suka lirik lagu ni. Lirik lagu dia ada aura. Setiap kali dengar lagu ni, mesti rasa tersentuh.

2. Lirik dibawah tu sekadar perkongsian, kalau nak dengar lagunya boleh tengok dalam youtube.


Kiamat
oleh: Rhoma Irama

Gunung-gunung yang kukuh terpancang
Hari itu akan diterbangkan
Gedung-gedung yang tinggi menjulang
Hari itu akan ditumbangkan

Hari itu hari kiamat
Hari yang menghancurkan jagat
Hari itu hari kiamat
Hari yang menghancurkan umat

Lautan yang selalu bergelombang
Hari itu akan ditumpahkan
Langit yang penuh dengan bintang
Hari itu akan dihempaskan

Hari itu tiada lagi perlindungan
Hari itu tiada lagi pertolongan
Semua orang ketakutan
Jeritan tangis memilukan
Rasa kengerian mencekam
Maut menyelubungi alam

Hari itu tak berguna lagi harta
Hari itu tak berharga lagi nyawa
Semua makhluk dimusnahkan
Seluruh alam dihancurkan
Darah ‘kan menjadi lautan
Kepingan bangkai berserakan

Terangnya cahaya matahari
Hari itu akan dipadamkan
Semuanya isi perut bumi
Hari itu akan dimuntahkan

UPSI : SINGKTANYA RASA MASA

1. Sedar tak sedar dah nak masuk tahun ke-4 merantau di negeri orang. Wah, dah tua rupanya kat sini.

2. Tahun-tahun pertama sehinggalah ke saat ini berada di UPSI rasa semacam mimpi semalam. Terlalu banyak pengalaman yang mendewasakan fikiran dan mematangkan diri.

3.
Kepada sahabat-sahabat saya semoga anda berbahagia sukses dalam apa juga kerjaya yang diceburi. Ingat-ingatlah kawan di mana kita berada.

“ SELAMAT BERCUTI KEPADA SEMUA WARGA UPSI ”