Rabu, 21 Julai 2010

MANIFESTO JAMINAN POSTING AUTA ATAU KOTA

1. Saya tertarik dengan perkembangan terkini berkaitan posting pelajar UPSI baru-baru ini.

2. Mengikut satu perkembangan, dilaporkan lebih 600 orang pelajar UPSI yang tidak berjaya dalam temuduga posting bagi sesi lepas oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran. Perkembangan ini memang ada impak negatif pada imej UPSI dan seluruh dasar serta anggota pentadbirannya.

3. Lantaran itu, saya suka merujuk tentang pilihanraya kampus yang berlangsung pada sesi lepas. Saya ada terdengar akan satu manifesto oleh calon yang bertanding yang telahpun berjaya dalam pemilihan berkenaan serta menjawat jawatan penting dalam Majlis Perwakilan Pelajaran UPSI.

4. Tatkala mendengar berita itu, Saya teringat akan antara manifesto calon terbabit iaitu “JAMINAN POSTING KEPADA SEMUA PELAJAR UPSI”. Saya menaruh harapan dengan kapasiti yang dipikul oleh calon berkenaan, pasti akan menjanjikan sesuatu yang positif terhadap isu ini.

5. Saya yakin perkembangan ini merupakan satu tamparan hebat yang mencabar ditangani kepada mereka yang pernah memberi jaminan posting kepada semua UPSI. Inilah masanya mereka patut menunjukkan kebolehan sama ada janji boleh dikotakan.

6. Saya kira bukan sahaja isu ini penting diambil kira oleh MPP, tetapi juga oleh semua mahasiswa dan mahasiswi UPSI.

7. Berikut adalah butiran terkini berkaitan yang merupakan punca kegagalan posting yang lepas untuk kita renungkan bersama bagi mempersiapkan diri pada hari temuduga berkenaan dan tidak perlu yakin sangat akan mana-mana jani manis dalam mana-mana Piliharaya Kampus sekali pun.

8. Kepada rakan-rakan saya yang duduk dalam MPP, anda tonggak perjuangan kepentingan pelajar UPSI. Lakukan sesuatu supaya kedaan ini tidak akan berlaku lagi. Jika kedaan ini tetap berlaku pada masa hadapan, ternyata ada benarnya juga manifesto berkenaan auta. Buktikan salah tanggapan sesetengah pelajar UPSI bahawa manifesto itu auta.

“JIHAD FOR EXCELLENCE”







Tiada ulasan:

Catat Ulasan