Khamis, 11 Mac 2010

TIKAM BELAKANG : BUDAYA ATAU BUAYA

1. Kawan-kawan saya selalu ingatkan, “Azri kamu kena waspada dengan orang disekelilng kamu, luaran mereka nampak baik tapi sebenarnya mereka tu la yang TIKAM BELAKANG”

2. Apabila seseorang itu berasa kepentingannya terganggu atau kedudukannya tergugat pasti berisiko mengambil sikap “TIKAM BELAKANG”. Inilah satu sifat jahat yang patut dielakkan.

3. Saya insaf dengan fitah manusia yang sentiasa berbeza pendapat dan matlamat. Saya nasihatkan diri saya dan semua pembaca blog saya ini jangan kita amalkan “TIKAM BELAKANG”.

4. Memang manusia susah diramal perangainya, jika mahu harus bicara jujur, bersaing secara sihat membina dan bukannya membinasa hubungan sesama manusia demi kepentingan tertentu.

5. Apa pun terima kasih pada kawan-kawan yang selalu ingatkan saya hal itu. Kita patut amalkan sikap ingat-mengingati sesuai dengan amanah kepada manusia sebagai KHALIFAH di muka bumi ini.

6. Mereka yang mengamalkan "TIKAM BELAKANG" sama seperti BUAYA yang ganas dan tidak bersimpati demi kelangsungan hidupnya. Sikap kebinatangan jangan disamakan dengan sikap kemanusiaan. Buaya tetap buaya, tapi manusia harus berbudaya tidak seperti buaya.

7. Kalau nak jugak tikam, biar tikam dari depan, jika lelaki tunjukkan kejantanan, jika perempuan buktikan kewanitaan, bertempur biar adil saksama, pecahkan amalan dan tradisi taktik kotor barulah layak digelar PAHLAWAN SEJATI, tidak disoal di akhirat nanti.

"MAHASISWA PELOPOR KHALIFAH UNGGUL"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan