Jumaat, 12 Februari 2010

Antara Kebenaran Dan Kepalsuan

1. Saya ada jenguk facebook sahabat saya dan terlihat surat ini. Dah lama sebenarnya perkara ini saya ketahui dari kawan saya yang turut bertanding calon umum di UTHM.

2. Perkara ini memang jadi kontrovesi besar di UTHM. Tentang kebenarannya Wallahhualam. Saya kira hal sebegini patut seluruh Mahasiswa di Malaysia fikirkan.

3. Saya tidak cuba menyebelahi mana-mana pihak, Saya suka menegaskan kedudukan saya sebagai bebas dan berkecuali. Banyak hal yang boleh timbul kesan surat ini.

4. Apapun pada saya isu sebeginilah yang boleh kita fikirkan untuk melonjakkan paradigma Mahasiswa Pelopor untuk mewujudkan demokrasi yang benar-benar adil dan jujur.

5. Kita tidak boleh manjadi hakim sendiri dalam menentukan kebenaran atau kepalsuan sesuatu perkara. Tindakan yang wajar oleh pihak-pihak sepatutnya harus mengambil tempat bagi menjawab isu sebegini. Kita yang berada di luar harus memberi respon rasional sebagai penilai akhir demokrasi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan